ظروف مسی

تولید کننده ظروف مسی سفید رنگ

کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان ظروف مسی سفید رنگ می باشد.شهر زنجان یکی از شهرهایی است که جزء تولید کنندگان عمده این ظروف به شمار می رود. شهر اصفهان نیز ظروف و کالاهای مسی زیبایی را در جمله ی صنایع دستی خود قرار داده است. از دیگر تولید کنندگان ظروف مسی سفید رنگ می توان شهر کرمان را نیز نام برد که در این زمینه فعالیت دارد. این شهرها صنایع دستی خود را به نقاط دیگر کشور ارائه و توزیع می کنند.

تولید کننده ظروف مسی سفید رنگ

روش های سفید کردن ظروف مسی

روش های سفید کردن ظروف مسی

ظروف مسی بعد از استفاده کردن ممکن است رنگ تیره ای به خود بگیرند. برای اینکه این ظروف را مثل روز اول درخشان کنید.

۱٫در روش اول با استفاده از نمک و مقداری سرکه این کار را انجام دهید.البته به مقداری آرد هم نیاز دارید.مخلوط آرد و نمک و سرکه را بر روی ظروف مسی قرار می دهید و بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه سطح مورد نظر را از مخلوط پاک می کنید این کار به براق شدن ظروف مسی تیره شما کمک می‌کند .سرکه دارای خواص اسیدی می باشد که بعد از مخلوط شدن با نمک به تمیز کردن ظروف مسی کمک می کند.

۲٫روش موثر دیگر برای سفید کردن ظروف مسی استفاده از لیمو و نمک می باشد که می توان از آن استفاده کرد.در استفاده از این روش باید بعد از اینکه لیمو را نصف کردید آن را به نمک آغشته نمایید سپس بر روی ظرف مسی کدر خود کشیده تا تمیز و براق گردد بعد با استفاده از دستمال یا حوله سطح ظرف مسی را پاک نمایید.

۳٫روش دیگری که می توان برای سفید کردن این ظروف از آن استفاده کرد این است که مقداری سرکه را با جوش شیرین ترکیب کرده سپس سطح ظرف مورد نظر را انتخاب می کنید و از این مخلوط استفاده نمایید تا تمیز گردد.

این مخلوط را باید به مدت چند دقیقه روی سطح مورد نظر بماند سپس با دستمال حوله ای پاک شود.از انواع ظروف مسی می توان به قابلمه های مسی، پارچ و لیوان، کتری، ظروف تزئینی و سینی های مسی اشاره نمود.

توزیع انواع ظروف مسی سفید رنگ

توزیع انواع ظروف مسی سفید رنگ

در شهرهای مختلف ایران تولید کنندگانی وجود دارند که در زمینه ی تهیه و توزیع انواع ظروف مسی سفید رنگ فعالیت می کنند. تولید ظروف سفید رنگ مسی در شهرهایی مانند اصفهان و زنجان انجام می شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان خ ید به صورت اینترنتی واز طریق سایت های معتبر امکان پذیر شده است. با جستجو در سایت های معتبر اینترنتی می توان ظروف مسی مد نظر خود را خریداری کنید.

توزیع ظروف مسی از شهرهای سازنده ی این ظروف به کل کشور صورت می‌گیرد. خرید کلی ظروف مسی سفید رنگ می‌تواند با قیمت مناسب تری برای خریداران وعلاقمندان به این صنعت دستی تمام شود.

منبع: مسین راد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *