ظروف مسی

صادر کننده ظروف مسی چکشی اصفهان

یکی از بهترین و قدیمی ترین صنایع دستی در ایران ظروف مسی چکشی است که در بیشتر شهر های ایران تولید می شود، مانند ظروف مسی اصفهان که امروزه نیز مورد توجه بانوان ایرانی هم برای تزئین خانه ها و هم به دلیل خواص مفید آن برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد.
به همین خاطر فروش این ظروف و صادرات آن توسط صادر کننده رو به افزایش است،

صادر کننده ظروف مسی چکشی اصفهان

آشنایی با فرایند تولید ظروف مسی چکشی

آشنایی با فرایند تولید ظروف مسی چکشی همان طور که می دانید ظروف مسی امروز در بین دیگر ظروف محبوبیت بیشتری دارد، هم به عنوان ظروف دکوری و هم در مصارف روزانه اما ما در این مطلب می خواهیم بدانیم که ظروف مسی چگونه تولید می شوند.
باید به شما به گوییم که امروزه با دو روش ماشینی و چکشی اقدام به تولید ظروف مسی می کنند، اما ما دراین جا می خواهیم در مورد تولید ظروف مسی به روش چکشی بحث کنیم، برای آشنایی با این فرایند با ما همراه باشید.
تولید ظروف مسی به روش چکش کاری از لحاظ ساخت به دو قسمت یا به دو روش تقسیم می شود:

روش اول ظروف مسی نیمه چکش خورده یا نیمه چکش کاری شده است،
در این ظروف برخی ظروف مسی توسط دستگاه خمکاری یا ماشین خمش ساخته می شوند و سپس توسط آهنگر چکش می خورند.
برای تشخیص ظروف مسی نیم چکشی از ظروف ماشینی باید بدانید که در ظروف ماشینی خطوط افقی موازی یکدیگر روی ظروف دیده می شود و اثری از چکش در آن ها دیده نمی شود.

روش دوم یا همان ظروف مسی قدیمی که کاملاً با دست ساخته می شوند،
معمولا تعداد مکان های چکش خورده روی این ظروف زیاد است. و مهمترین علامت این روش و تشخیص آن وجود لحیم کاری برنجی بر روی ظروف مسی است.

تولید ظروف مسی به روش قدیمی نیازمند دقت زیاد و اساتید ماهری است که هنرمندان اصفهانی در این زمینه شهرت جهانی دارند و ظروف مسی اصفهانی نیز از شناخته شده ترین ظروف مسی می باشد.

توزیع عمده ظروف مسی چکشی

توزیع عمده ظروف مسی چکشی توزیع ظروف مسی چکشی در ایران به روش عمده یا زی توسط شرکت ها و فروشگاه های زیادی، همچنین توسط سایت های فروش آنلاین نیز صورت می گیرد و دارای قیمت های متفاوتی نیز هستند.
بد نیست بدانید که قیمت ظروف ساخته شده به روش ماشینی پایین تر از ظروف مسی چکشی می باشد و ظروف مسی نیمه چکش کاری شده قیمتشان نسبت به ظروف مسی ماشین کاری شده بالاتر و قیمت پایین تری نسبت به ظروف مسی چکش کاری شده دارند.
و ظروف مشی چکشی که به روش قدیمی ساخته شده است هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمت ارزش بالا تری دارد.

منبع: مسین راد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *