بشقاب مسی

فروشگاه بشقاب پلوخوری مسی

بشقاب پلوخوری مسی از جمله ظروفی است که در خانه ی هر ایرانی یافت میشود. ظروف مسی به دلیل کاربردشان هم از لحاظ زینتی و هم کاربردی از جایگاه ویژه ای در داخل و خارج از ایران برخوردارند. بشقاب پلوخوری مسی بسته به اندازه و میزان حکاکی  قیمت متفاوتی دارند که برای تهیه این ظروف فروشگاه های ظروف مسی بهترین گزینه می باشد.فروشگاه بشقاب پلوخوری مسی

مواد تشکیل دهنده بشقاب پلوخوری مسی

مواد تشکیل دهنده بشقاب پلوخوری مسی

با توجه به این که ظروف مسی قدمت دیرینه ای در ایران دارند و می توان گفت خواستگاه آن استان اصفهان می باشد.

ظروف مسی علاوه بر زیبایی دارای فواید مفیدی برای انسان می باشد همچنین بر مزه غذا هم تاثیرگذار می باشد. ظروف مسی در طب سنتی ایرانی به گفته بوعلی سینا در درمان زخم معده بسیار مفید بوده است.

مس یکی از عنصرهای موجود در بدن انسان است که به دلیل کمبود این عنصر ممکن است احساس بی حالی و خستگی در شما دیده شود، ظروف مسی با واکنشی که با غذای شما ایجاد می کند باعث آزادسازی این عنصر شده و در نتیجه مانع از بروز این علایم در شما می شود.

در تشکیل ظروف مسی از ورقه های مسی که از عنصر مس تشکیل شده، استفاده می شود این ورقه ها بسته به نوع ظرفی که قرار است تولید شود چکش خورده، ساخته و پرداخته می شود.

روند تولید این بشقاب ها به این صورت است که استادان مسگر ورقه های مسی صیقل دیده را متناسب با اندازه و شکل بشقاب انتخاب می کنند سپس با حرارت و چکش های داغ بر روی آنها ضربه های منظم و ظریف می زنند تا به شکل مورد نظر تبدیل شوند سپس با نشادر آنها را سیاه میکنند و باعث اتصال قطعات مختلف به هم شوند.

بشقاب های مسی هم جنبه زینتی و هم جنبه مصرفی دارند که امروزه انواع ظروف مسی از جمله انواع بشقاب پلو خوری در حال تولید و ارایه در بازار می باشد.

صادرات انواع بشقاب پلوخوری مسی

صادرات انواع بشقاب پلوخوری مسی بشقاب پلوخوری صادراتی از جمله ظروف پر طرفداری هستند که خارج از مرزهای ایران بسیار خواهان دارد. به طوری که می توان گفت امروزه صادرات صنایع دستی از جمله ظروف مسی یکی از راه های پر سود و درآمدزا می باشد علاوه بر آن باعث آشنایی بیشتر کشورها با ایران و ایرانیان می شود.

این بشقاب ها به صورت تزئینی و همچنین به صورت مصرف روزانه به کار برده می شود.

بشقاب پلوخوری دارای شکل ها و اندازهای گوناگونی می باشد که می توان به مدل های لبه کنگره دار، لبه های صاف، حکاکی شده اشاره کرد که بر همین اساس قیمت های متفاوتی را دارا می باشند.

منبع: مسین راد

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *